Topná sezóna se již začala, je třeba tedy myslet i na revizi komínů a topných těles.
Doklad o kontrole bude potřebovat pojišťovna v případě pojistné události. Nejvíce škod následkem požáru je totiž každoročně hlášeno právě během topné sezóny.
Sankce za zanedbaný komín
Za zanedbaný komín hrozí klientovi i pokuta, či krácení pojistného.
No pokud doklad o servisní prohlídce v případě pojistné události nemáte, neznamená to automaticky, že pojišťovna škodu neproplatí.
„Pojišťovna se v takových případech zásadně opírá o stanovisko hasičů, kteří příčinnou souvislost mezi vznikem pojistné události a zanedbáním revize odborně posoudí,“ vysvětluje Róbert Koch z oddělení pojištění majetku Uniqa pojišťovny.
Jak doplnil ředitel odboru likvidace pojistných událostí v Allianz – České pojišťovně Milan Rajec, evidují několik případů, kde zjistili porušení předpisů, zejména neprovedenou pravidelnou údržbu a v takových případech přistoupili ke krácení pojistného plnění.
Většina požárů vznikne během vytápění
Za minulý rok vyplatila Allianz – Slovenská pojišťovna za všechny škody po požárech na privátním majetku více než 1,5 milionu eur.
Až 60 procent těchto škod vzniklo právě během hlavní topné sezóny, tedy zhruba od poloviny října do poloviny dubna.
Téměř čtvrtina ze všech škod, které vyplatila Uniqa loni fyzickým osobám na domech, bytech a domácnostech, šla na výplatu škod následkem požáru, který ničil příbytky lidí v největší míře.
Pojistky nemovitosti i domácnosti
Škody následkem požáru jsou zahrnuty již v základním pojištění majetku. Hradí škody způsobené komplexním živlům, kde patří i požár. Důležité je však pojistit si majetek komplexně, tedy nemovitost i domácnost.
Často se stává, že lidé si například při uzavírání hypotéky pojistí dům nebo byt, protože je to k hypotéce povinné, domácnost však nechají nepojištěnou.
V případě škody způsobené požárem pak pojišťovna proplatí poškození nebo zničení nemovitosti, ale ne škody na movitých věcech a zařízení, jako je nábytek či spotřebiče.